Komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej – świadome komunikowanie, zarządzanie emocjami i stresem

otwarte
2018-03-01
Poznań
1 820,40 zł
do ustalenia
RABAT Z KARNETEM EDUCATIONIS
10%
ZAMÓW KARNET!

Panowanie nad swoimi emocjami i właściwa komunikacja wspomagają prawidłowe relacje interpersonalne. Inteligencja emocjonalna odpowiada za Twoją umiejętność kontrolowania uczuć i emocji, pozwalając na podejmowanie dojrzałych i rozważnych decyzji opierających się na logice i rozumowaniu. Podczas praktycznych warsztatów poznasz jak istotne jest rozwijanie inteligencji emocjonalnej, jakie zależności panują pomiędzy emocjami, komunikacją i stresem oraz jak radzić sobie w trudnych sytuacjach zawodowych.

Szkolenie polecamy dla:

Szkolenie polecane jest dla osób, które zainteresowane są doskonaleniem umiejętności związanych z efektywną komunikacją, rozwijaniem swojej inteligencji emocjonalnej i umiejętnością radzeniem sobie ze stresem.

Korzyści dla Uczestników szkolenia.  Po szkoleniu Uczestnicy będą:

  • Wiedzieli, na jakie elementy zwrócić uwagę podczas komunikacji
  • Dbali o prosty, czytelny i rzetelny przekaz, występując zarówno w roli nadawcy, jak i odbiorcy
  • Wiedzieli, dlaczego ludzie mają odmienne potrzeby związane z przyswajaniem informacji
  • Rozróżniali typy temperamentu i doceniali różnice
  • Wiedzieli jak radzić sobie z negatywnymi emocjami i jak radzić sobie ze stresem
  • Umieli zadbać o swoje emocje i wpływać pozytywnie na emocje drugiej strony
  • Umieli wyrażać swoje potrzeby oraz cele w sposób, który będzie do przyjęcia dla drugiej strony
  • Umieli prowadzić konstruktywną dyskusję, pamiętając o kilku ważnych narzędziach, takich jak docenianie, dopytywanie, szukanie punktów wspólnych i parafrazowanie
  • Wiedzieli czym naprawdę jest asertywność
  • Znali i umieli stosować kluczowe techniki asertywne
  • Budować swoją postawę asertywną
  • Komunikować się w różnych sytuacjach zawodowych w sposób asertywny.

    
     Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

Szkolenie ma charakter warsztatowy, silnie odwołujące się do doświadczenia uczestników. Z dużą ilością dyskusji, ćwiczeń indywidualnych, w parach oraz grupowych, w tym:

  • Analizy przypadków
  • Praca w grupach
  • Scenki z odgrywaniem ról
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Krótkie prezentacje wykładowe
  • Gra szkoleniowa

Struktura zajęć:

  • 15% - prezentacje wykładowe
  • 85% - część warsztatowa
Organizator: AVENHANSEN
  1. Wstęp – wprowadzenie do tematu
    • Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę
  2. Kompetencje niezbędne do budowania marki osobistej: komunikacja, inteligencja emocjonalna
  3. Postawy i zachowania ułatwiające i utrudniające dobrą komunikację
    • Od intencji do interpretacji - model komunikacji nastawionyna współpracę z innymi
    • Rodzaje barier komunikacyjnych
    • Możliwości przeciwdziałania barierom uniemożliwiającym efektywne komunikowanie
    •  Ćwiczenie  – zabawa grupowa (jak zapamiętaliśmy informacje w krótkim komunikacie - co było prawdą a co fałszem?)
    • Precyzja komunikatu: zwięzłość, prostota, czytelność, interaktywność.
  4. Efektywna komunikacja - narzędzia
    • Aktywne słuchanie
      • znaczenie i techniki aktywnego słuchania – parafraza, odzwierciedlenie,
      • parametry komunikacji niewerbalnej ułatwiające i utrudniające aktywne słuchanie – głos, postawa, czas i miejsce, dystans
    • Rozmowa
      • Dostrojenie się do drugiej osoby – poziom werbalny i niewerbalny
      • Pytania – rodzaje i funkcje pytań
      • Doskonalenie umiejętności zadawania odpowiednich pytań –ze szczególnym uwzględnieniem pytań trudnych
      • Wyrażanie intencji jako sposób budowania kontaktu z ludźmi
    • Informacja zwrotna
      • Cechy dobrej informacji zwrotnej i jej funkcje
      • Jak informacja zwrotna wpływa na budowanie relacji interpersonalnych?
      • Ćwiczenia praktyczne - informacja zwrotna w sytuacjach zawodowych
  5. Mowa ciała  - czy naprawdę jest taka ważna?
    • Ćwiczenie – rozpoznajemy komunikaty niewerbalne
    • Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego
  6. Inteligencja emocjonalna, czyli komunikacja emocji jako aspekt budowania relacji
    • IQ vs EQ - jak wpływają na nasze życie zawodowe i prywatne?
    • Siła inteligencji emocjonalnej
    • Wymiary inteligencji emocjonalnej (wg  D. Goleman)
    • Komunikaty typu „ty” i komunikaty typu „ja” - ćwiczenia
    • Rozmowa o emocjach własnych – dyskusja w grupach
  7. O tym, że nie ma dobrych lub złych temperamentów
    • "Trudni" ludzie, czy trudne sytuacje w pracy
    • Poznajemy osobowości
    • Jak osobowość wpływa na relację w zespole?
    • Test osobowości Hartmana.
    • 4 typy osobowości Hartmana - czyli poznajemy się,
    • Dlaczego ludzie się zachowują nie tak jak sobie tego życzymy?
    • „Poznajmy się” - analiza przypadku (wejście w rolę).
    • Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami? - omówienie ćwiczenia
  8. Trening kontroli emocji w sytuacjach trudnych
    • W jakim stopniu IQ a w jakim EQ decyduje o naszym sukcesie życiowym?
    • Kontrolowanie swoich emocji i korzystanie z nich
    • Stres powstaje w głowie!
    • Rozbrajanie stanów negatywnych
    • Wzbudzanie stanów pozytywnych
  9. Źródła i fazy stresu
    • Stres korzystny i niekorzystny
    • Typowe źródła stresu: wewnętrzne i zewnętrzne
    • Zjawisko stresu według Hansa Seyle'go
    • Jak reagujemy na stres?
    • Konsekwencje utraty kontroli nad stresem
    • Psychologiczne mechanizmy obronne w sytuacjach trudnych
    • Przyczyny i następstwa długotrwałego stresu
    • Ćwiczenie: Autodiagnoza
  10. Wroga zamienić w przyjaciela - umiejętność radzenia sobie ze stresem
    • Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania – prawo Yerkesa-Dodsona
    • Czynniki redukujące stres zawodowy
    • Wzór zachowania wg Friedmana i Resenmana
    • Praktyczne techniki i metody minimalizacji stresu w sytuacjach trudnych
    • Style reagowania w sytuacjach trudnych
    • Autorska gra szkoleniowa
  11. Zależność między inteligencją emocjonalną a sposobem reagowania na stres
  12. Emocje i asertywność
    • Kiedy jesteśmy negatywnie odbierani w pracy?
    • Reguły rozmowy asertywnej
    • Zasady czystej komunikacji na podstawie analizy transakcyjnej
    • Budowanie komunikatów asertywnych
    • Komunikacja asertywna w sytuacjach zawodowych – analiza przypadków
Karnet Educationis to sposób na znaczące obniżenie kosztów szkoleń (zarówno tych osobistych, jak i firmowych). Dzięki naszemu karnetowi będziesz miał dostęp do zniżek na wszystkie szkolenia dostępne na educationis.pl nieprzerwanie przez 2 lata! więcej>>

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE
na stronie organizatora