Przeciwdziałanie nieuczciwej konkurencji w biurze rachunkowym|online

e-kurs
2018-02-09
online
479,70 zł
390,00 zł
Podatki.biz
RABAT Z KARNETEM EDUCATIONIS
20%
ZAMÓW KARNET!

Przeciwdziałanie nieuczciwej konkurencji w biurach rachunkowych, czyli jak ochronić biuro rachunkowe przed przejęciem klientów przez odchodzącego pracownika?

Niezależnie od tego, czy chcecie sprawdzić poziom zabezpieczeń we własnej firmie, czy dopiero zamierzacie je wprowadzić, powinniście przejść przez ten kurs.

W prosty i przystępny sposób pozwoli on na samodzielne wprowadzenie procedur zapobiegających przejęciu klientów, a także pozwalających na skuteczne dochodzenie swoich praw w przypadku utraty klientów.

Jak przebiega e-kurs?
W kursie uczestniczysz wtedy, kiedy masz czas. Ukończysz go w terminie, który sam sobie wyznaczysz. Materiały szkoleniowe, ilustrowane wieloma przykładami, będą przesyłane co tydzień w formie e-booka na Twój adres e-mail. Materiały pisane są w sposób zrozumiały i przyjazny przez eksperta podatki.biz - ich zadaniem jest stopniowe wprowadzenie Uczestników kursu w trudną tematykę pełnej księgowości, od zagadnień stosunkowo prostych aż do tych, które budzą największe wątpliwości.

Dla każdej lekcji kursu udostępniamy test on-line. Rozwiązując test, sprawdzasz swoją wiedzę i jednocześnie utrwalasz zdobyte wiadomości. Po rozwiązaniu testu otrzymasz informację o wyniku. Jeśli będzie niezadowalający, będziesz mógł rozwiązać kolejny test z tego zakresu - udostępnimy go następnego dnia. Historia testów, pytania i odpowiedzi z komentarzem, a także osiągnięte przez Ciebie wyniki będą widoczne w Twoim panelu osobistym. Jeżeli akurat jesteś na urlopie lub nie masz czasu, nic nie szkodzi. Do momentu rozwiązania testu będzie on dostępny w Twoim panelu osobistym.

Po ukończeniu kursu otrzymasz certyfikat poświadczający jego ukończenie i płytę CD ze wszystkimi materiałami.

 

Organizator: Podatki.biz

Lekcja 1. Wprowadzenie

  • Wprowadzenie - dlaczego przejęcia klientów przez odchodzących pracowników biur rachunkowych są tak częste?
  • Zadanie do samodzielnego wykonania przed lekcją 2

Lekcja 2. Crash Test i Case Study

  • Typowy przykład odejścia pracownika biura rachunkowego wraz z klientami
  • Bezpośrednie i pośrednie koszty związane z odejściem pracownika z klientami
  • Wpływ takiej sytuacji na pozostałych pracowników
  • Inne przykłady sytuacji, w których dochodzi do przejęcia klientów

Lekcja 3. Obowiązek lojalności pracownika, nieuczciwa konkurencja, tajemnica przedsiębiorstwa oraz zakaz konkurencji

  • Co daje obowiązek lojalności pracownika?
  • Co daje zachowanie procedur związanych z tajemnicą przedsiębiorstwa?
  • Co daje zakaz konkurencji?
  • Wiedza specjalistyczna i umiejętności (tzw. pracownicze know-how) a tajemnica przedsiębiorstwa
  • Różnica pomiędzy tajemnicą przedsiębiorstwa a zakazem konkurencji
  • Czy można prawnie chronić relacje biura rachunkowego z klientem?

Lekcja 4. Odpowiedzialność pracowników za naruszenie obowiązku lojalności względem pracodawcy, wykorzystanie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa i zakazu konkurencji

  • Odpowiedzialność odszkodowawcza
  • Odpowiedzialność karna

Lekcja 5. Poziomy ochrony biura rachunkowego przed zabraniem klientów przez pracownika

  • Obowiązek lojalności pracownika - art. 100 § 2 pkt 4 k.p.
  • Zakaz konkurencji w czasie trwania umowy
  • Umowa o zachowaniu poufności (NDA)
  • Zakaz konkurencji po ustaniu zatrudnienia
  • Zabezpieczenia możliwe do zastosowania w umowach z klientami
  • Polityka ochrony klientów

Lekcja 6. Wprowadzenie procedur chroniących klientów przed przejęciem

  • Audyt wewnętrzny - ustalenie stanu faktycznego
  • Wprowadzenie prawnych, organizacyjnych i informatycznych działań w celu zachowania poufności informacji
  • Omówienie oświadczenia o zachowaniu poufności
  • Omówienie umowy o zachowaniu poufności
  • Omówienie umowy o zakazie konkurencji

Lekcja 7. Procedury związane z zatrudnianiem pracownika

  • Co robić, by bezpiecznie dla siebie zatrudnić pracownika i nie narazić się na zarzut nieuczciwej konkurencji?
  • Inne działania związane z zatrudnieniem

Lekcja 8. Procedury związane ze zwalnianiem pracownika i zakończeniem współpracy

  • Prawne i organizacyjne procedury związane z zakończeniem współpracy
  • Co pracownik powinien podpisać?
  • Wywiad końcowy

Materiały dodatkowe:

  • wzór oświadczenia o zachowaniu poufności,
  • wzór umowy o zachowaniu poufności,
  • wzór umowy o zakazie konkurencji w czasie trwania stosunku pracy,
  • wzór umowy o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy.
ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE
na stronie organizatora